عروسک چشم ابی من هلیا

حق الناس

1390/12/4 10:20
نویسنده : مامان هلیا
492 بازدید
اشتراک گذاری

راستش هلیا جون این مطلب رو که میخوام بنویسم مال چند هفته پیشه که من و خواهرم رفته بودیم بازار .خواهرم دنبال پارچه ترمه ای بود که نمونه اش رو اورده بود از چند جا پرس و جو کردیم نداشتن تا اینکه رفتیم پاساژ پردیس که یه مغازه لوکس ترمه فروشی هست وارد شدیم نمونه رو نشونشون دادیم گفتن بله عین این رو داریم و از کارای خودمونه خلاصه گفتیم دو متر بریدن وکمی چونه زدیم و تخفیف گرفتیم و در این حین متوجه شدیم که فروشنده چندین بار پارچه رو از کناره ها و وسط پارچه اندازه میکنه تعجب کردیم من به خواهرم گفتم چرا اینقدر زیاد اندازه میکنن فروشنده که یه پسر جوونی هم بود گفت اندازه میکنم که مبادا کمتر از اونی باشه که شما خواستین خواهرم اینجاش کمی کج بریده شده و دو سانت کمتره این دو سانت رو حلال میکنید یا یکی دیگه براتون ببرم ما رو میگین مونده بودیم هاج واج تعجباولش من فکر کردم اقاهه شوخی میکنه اخه کجی پارچه اندازه یه سانت هم نمیشد و تازه ما ازشون تخفیف هم گرفته بودیم راستش دوتامون هم به قدری متعجب شده بودیم که اصلا جوابی نداشتیم بدیم جوون دوباره پرسید خوب نگفتین حلالمون میکنین ؟خواهر من هم گفت ای بابا حق و حلالتون باشه دو سانت چیه که مردم چه کلاهایی سر هم میذارن و عین خیالشون نیس.

دختر گلم وقتی از مغازه خارج شدیم با خودم فکر کردم که چه خوب هنوز هم ادمایی تا این حد درستکار پیدا میشن اون هم به اون جوونی شاید 25 سال بیشتر نداشت از حالا نمی خواست حق الناسی به گردنش باشه اگه همه همینطوری بودن دنیا میشد مدینه فاضله تو این دور و زمونه هممون اسممون رو گذاشتیم مسلمون ولی زیر این نقاب چه کارا که نمیکنن از مردم کوچه بازار گرفته تا زمامدارا فقط به فکر سود خودشونن و هیچکس خدا رو یاد هم نمیکنه در حالی که همه مسلمونا باید مثل همون جوون باشن ولی اوضاع طوریه که ادم با دیدن چنین جوونایی تعجب میکنه و چشاش از حدقه در میاد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

زهرا
20 اسفند 90 14:33
واقعا دیدن این جور آدم ها خیلی لذت بخشه!





بله تو دنیا بنده خوب هم پیدا میشه